Notícia

Com potenciar les vendes a les fires d’artesania: claus de preparació i estratègia

25 ago, 2025 — 3 min
Com potenciar les vendes a les fires d’artesania: claus de preparació i estratègia

Per bbintervencions

Les fires són molt més que un lloc on muntar una taula i esperar que la gent s’hi acosti. Són trobades presencials on es concentren mirades, converses i oportunitats. Aprofitar-les bé vol dir preparar-se amb consciència i amb una estratègia clara. Aquesta guia curta és per a tots aquells artesans i artesanes que volen treure el màxim partit de la seva participació en esdeveniments com la Fira Singular de Copons o altres fires del territori.

El primer pas és conèixer bé el producte i el segment on s’inscriu. Pot ser artesania utilitària, pensada per a un ús quotidià, on la funcionalitat i la durabilitat són essencials. Pot ser artesania decorativa, que aporta valor estètic i connecta amb el públic a través d’un relat. O pot ser artesania artística o d’autor, formada per peces úniques o de sèrie molt limitada, amb un posicionament més proper a l’art contemporani. Saber exactament on et situes et permet definir millor el públic, ajustar el preu i decidir com explicar i presentar les peces.

També és important decidir com es presentarà el producte. Una peça pot vendre’s com a única, irrepetible, o formar part d’una sèrie numerada que transmet exclusivitat. Pot integrar-se dins una col·lecció, que convida a adquirir-ne més d’una, o convertir-se en un kit o pack, ideal per regalar o per oferir una experiència completa. També hi ha l’opció d’una edició especial per a la fira, que genera urgència i incentiva la compra immediata. Aquestes decisions són claus per transmetre la identitat de la marca i posicionar l’obra en funció del missatge i del públic.

Un cop clar el producte i el seu posicionament, cal preparar-se amb temps. Marcar objectius és fonamental: vendre una peça concreta, donar a conèixer una nova línia, captar contactes o testejar una idea. Aquest propòsit guiarà la disposició de l’estand, la selecció de productes i la comunicació.

L’espai ha de parlar per tu. La primera impressió compta molt, així que cal pensar en l’exposició com un aparador: jugar amb alçades, volums i colors que facin destacar les peces i evitar l’efecte taula plana. La imatge ha de ser coherent amb la identitat de la marca i convidar el públic a acostar-s’hi.

Les ofertes i peces especials per a la fira són un recurs efectiu. Una edició limitada o exclusiva crea un efecte d’oportunitat única i pot impulsar la venda impulsiva. Cal comunicar-ho amb claredat, tant amb cartelleria com en la conversa amb el visitant.

La feina comença un temps abans que obri la fira. Cal anunciar la participació als canals propis, mostrar imatges dels productes que hi haurà i generar interès. La promoció prèvia pot marcar la diferència en l’afluència de públic al teu estand.

Durant la fira, la clau és conversar i escoltar. Explicar la història de la peça, mostrar el procés i respondre preguntes crea una connexió que va més enllà de l’objecte. Però també és moment per observar i recollir informació valuosa sobre què atrau més, què demana la gent i com reacciona davant els productes.

Quan la fira acaba, el treball continua. Recollir contactes i fer seguiment és essencial per convertir un visitant en client. Un correu d’agraïment, una invitació a visitar el taller o un descompte per a compres futures poden mantenir viu el vincle creat.

En resum, vendre més a les fires no depèn només del dia de l’esdeveniment. És la combinació de preparació, presentació cuidada, actitud oberta i un bon seguiment. Quan el producte, l’espai i la manera d’interactuar expliquen la mateixa història, la fira deixa de ser només un dia de venda per convertir-se en una experiència que construeix marca i relacions a llarg termini.

Foto: Fira Singular 2024 - espai Zocaso Bag

Comparteix

Últimes notícies

TALENT ARTESÀ: Antonia Martín

25 ago, 2025 — 3 min
TALENT ARTESÀ: Antonia Martín

Seleccionats els artesans i artesanes per a la Fira Singular de Cultura Artesana 2025

12 ago, 2025 — 2 min
Seleccionats els artesans i artesanes per a la Fira Singular de Cultura Artesana 2025

TALENT ARTESÀ: Montserrat Carafí i Ferrer

25 jul, 2025 — 3 min
TALENT ARTESÀ: Montserrat Carafí i Ferrer

Oberta la convocatòria per participar a la Fira Singular de Cultura Artesana de Copons 2025

09 jul, 2025 — 4 min
Oberta la convocatòria per participar a la Fira Singular de Cultura Artesana de Copons 2025
Tornar al bloc